Jatuh cinta


Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh cinta...benihkanlah cintaku kepada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepada-Mu agar bertambah
kekuatanku untuk mencintai-Mu

Wahai Maha Penyayang
Jika aku jatuh cinta...jagalah cintaku kepadanya agar tidak
melebihi cintaku kepada-Mu

Wahai Maha Penyayang
Jika aku jatuh hati...izinkanlah aku menyentuh hati seseorang 
yang hatinya tertaut kepada-Mu agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu

Wahai Maha Penyayang 
Jika aku jatuh hati...jagalah hatiku kepadanya agar tidak berpaling
selain kepada-Mu

Wahai Maha Penyayang
Jika aku rindu..jagalah rinduku kepadanya
agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu

Wahai Maha Penyayang 
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu ...janganlah kenikmatan itu meleihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Wahai Maha Penyayang
Jika aku jatuh hati kepada kekasih-Mu..janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Wahai Maha Penyayang
Halalkan aku merindui kekasihMu..jangan biarkan aku melampaui batas sehingga aku melupakan aku 
kepada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu

dan

Wahai Maha Penyayang
sekiranya dia bukanlah jodohku..maka janganlah engkau biarkan
aku jatuh hati kepadanya
agar terpelihara diriku daripada hasutan syaitan dan nafsu sendiri...

amin.....

No comments:

Post a Comment