Blush^_^

Aku rasa nak jugak ada maklumat berinformasi dalam blog aku..dapat kongsi ilmu..heheh so entry kali ni kita cakap pasal blush ye...
Pakai blush ni jangan main taram je..buruk lak muka nanti..so aku nak share pasal panduan pilih blush untuk pakai..BLUSH atau pemerah pipi
WHAT IS GIRL?GIRL IS A BEAUTY! acece..

Fair Skin
~firstly untuk sesapa yang putih melepak tu atau fair skin dalam bahasa inggerisnye..
Kalau korang nak nampak cantik atau tampil sempurna bila ke majlis atau acara makan malam ke (dating ke) pakai lah blush yang berwarna peach..baru ummphh macam si cantik Keri Russel ni

atau pun si jelita Kim Kardashian yang seksi ni

tak pun artis teenager Selina Gomez yang cute ni


Medium Skin

Kebanyakan gadis atau pun wanita Asia macam aku ni warna kulit nye medium skin.Kuning langsat..huhu..cantek kot! (bukan aku la tapi orang lain) Yang ISTIMEWA nye kulit ni boleh guna warna apa pun untuk memberikan rona kat pipi tuh.Tapi walaubagaimanapun gunakan 'blush on' dengan warna 'deep golden' kalau tak nak wajah kita nampak terlalu berat. Warna aprikot pulak menjadikan solekan gramatis gitu..woahahah





Dark Skin

Untuk sesape yang gelap tu jangan risau. Caranya pakau je warna 'blush on' yang boleh jadikan warna kulit korang cerah dan tak kusam.Contohnye warna 'rich plum' atau 'bright fuchsia'...

Vanessa Williams


kepada cheq anis bunyaimi,, tengoklah..dah buat entry pasal tips.. ngee~~

No comments:

Post a Comment