Taat pada yang menciptakan

sedih apabila melihatkan sekeliling,mengaku Islam,tapi apa yang dia buat yang boleh membuktikan bahawa dia itu ISLAM?...
memang sedikit untuk kita lihat sekarang betapa sedikitnya orang yang taat kepada ALLAH sekarang..
Sungguh menghairankan...sebahagian daripada kita mempunyai anak buah,orang gaji,pekerja atau sesiapa sahaja yang memang ditugaskan untuk membantu kita. Sudah tentu kita suka bila mereka berbakti kepada kita...jika mereka tidak mahu berbakti atau pun berbuat salah lantas mereka dibuang,diberhentikan kerja atau pun dimarahi.




Tetapi mengapa kita tidak mahu berbakti kepada Allah yang menciptakan kita dan memberikan segala untuk kita jika tidak tentulah kita akan binasa.


sesungguhnya Allah telah pun berfirman:

 "Ku-memiliki hamba-hamba yang menyukai-Ku dan Aku menyukai mereka. Mereka merindukan-Ku dan Aku meyukai mereka. Mereka merindukan-Ku dan Aku merindukannya. Mereka mengingat dan memandang-Ku, maka Aku mengingat dan memandang padanya. Jika kau tempuh jalan mereka,Aku suka padamu. Tapi jika kamu menjauhi daripada mereka, Aku membencimu.
Mereka berjaga malam dengan siang seperti pengembala menjaga kambingnya. Merindukan terbenam matahi seperti burung merindukan sarangnya . Manakala malam telah tiba,keluarga telah tidur dan para kekasih menemui kekasihnya, maka mereka dengan nikmat dan indahnya bermunajat kepada-Ku.Kadang menjerit,kadang menangis dan kadang meratap,Kadang berdiri,kadang duduk.Semua itu mereka lakukan untuk keagungan dan kecintaan-Ku. Maka Ku berikan mereka 3 hal. Ku berikan nur-Ku dalam hati mereka hingga mereka mengetahui-Ku seperti Aku mengetahuinya. Jika langit,bumi dan isinya dalam timbangan mereka maka ringanlah bagi mereka. Dan ketiga, Kuhidupkan wajah-Ku pada mereka"
         

No comments:

Post a Comment