Raya oh Raya

Demam raya dah datang..pejam celik pejam celik lusa dah nak raya...sekejapnya...
macam ustaz cakap kat sekolah hari tu,berakhirnya bulan posa ni,,ramai orang seronok..jangan lupa SYAITAN IBLIS pun seronok jugak..
yelah baru lepas kena ikat..bekas banduan la senang kata...tapi ada bekas banduan yang dah berubah jadi baik lepas kena penjara..tapi syaitan ni bekas banduan yang lain sikit...tak penah SERIK JEMU nak goda manusia..

balik kepada apa yang nak dicakapkan ni...semalam aku keluar nak beli baju raya..last minit hahahah yelah budak asrama..memang macam ni pun..tapi my BELOVED mom dah tempah dah..jap actually I'm not searching for baju raya...but searching for my dress for my MSK (MALAM SELINGKAR KASIH) yang diadakan kat sekolah aku SPECIALLY for FORM 5...
nak habis sekolah dah aku ni rupanya..
sekejap je masa berlalu...
sekejap je,dah tua aku ni rupanya..
makin dekat aku dengan mati...

YA ALLAH!!!TAKUTNYA!

tapi bila pergi semalam memang 'bersemut'orang! rimas pun ada gak..
ada yang beli kasut,beli baju,beli tudung,shawl...songkok..beli alat elektrik pun ada gak..hahah
lepas penat 'shopping' aku tengok kat tepi jalan dah ada banner yang ajak pergi rumah terbuka...SAKAN!


tapi kan kenapa rumah terbuka untuk BERBUKA PUASA tak sesakan rumah terbuka raya?tak ke lagi banyak pahala dapat bagi juadah untuk orang berbuka...Masya'ALLAH  banyak betul Tuhan bagi peluang untuk kita ni buat pahala kan?
Apa-apa pun rumah terbuka raya masih banyak pahalanya seiringlah dengan niat tuan punya rumah itu..harap tak adalah yang berniat untuk menunjuk,riak..moga dijauhi...


No comments:

Post a Comment