Rempit

Petang tadi aku,abah aku,mak aku,dengan 2 orang adik laki aku pergi buat rombongan (rombongan la sangat- 5 orang je pon) pergi ke Jenun,Kedah...memang kampung la kan kat situ.Kitorang pergi sana nak melawat tok angkat aku sebab arwah baru meninggal 3 minggu lepas,tak sempat nak ziarah dulu sebab ada masalah yang tak boleh dielak.
TAPI!!!

Bukan itu yang aku nak cakap kat sini...waktu dalam kereta nak balik ke rumah (dari rumah tok cik aku lah)
tengah sedap layan lagu tiba-tiba PRENGGGGGG terkejut giler aku tengok satu persatu mamat rempit tuh sedap je buat aksi superman atas motor karat diorang!

perasan hebat dowh!!adoi...kat highway lak tuh..tolong la sedar diri. Korang tu tak bayar tol pun,,motor kapcai lak tuh,ramai lak tuh perasan hebat lak tuh..sekali accident padan muka.
ada sesetengah tu aku tengok bawak beg,,ntah ape la dalam beg tu,tapi aku rasa buku (nak fikir positif ni)
tu lah..budak-budak muda yang buat macam tuh (ntah ada yang sebaya dengan aku?)
motor tu banyak faedah tapi apa pasal la korang salah guna motor tuh,,adoi..masa depan yang cerah menunggu (acece penceramah pulak aku ni)

ada la gak gaya macam ni mamat rempit tak guna tuh..

tu lah bak kata sape ntah
'Kalau sayangkan anak perempuan jangan bagi handphone
Kalau sayang anak lelaki jangan bagi motor'
hahah tapi yang perempuan tu x pe lah hahahah (giler la hipokrit aku ni)
Kenapa tak boleh bagi handphone?paham-paham je lah..byk kumbang gatal nak kacau,,hahah..
tapi walau apapun janganlah MEREMPIT! Sebab aku tak suka! bukan aku je ramai yang tak suka
Memekak
Menyibuk
Meng'annoyingkan
semua yang negatif lah!

Kalau nak sangat daftar je dengan Grand Prix Motor Race tuh..korang dapat gak nama..kalau rempit je silap hari bulan masuk kandang besi..

p/s kepada sang mamat rempit sekalian..STOP , BERHENTILAH...


Sayangilah orang tersayang
sebab diorang pun sayang korang ^_^

mesej dari manusia yang concern

No comments:

Post a Comment