hello bugs bunny!!!


Assalamualaikum…
Lepas je habis sekolah,(dah habis SPM dah,alhamdulillah) aku dikejutkan dengan arnab2 yang berlambak depan rumah..woahahah…
They are quite cute (really cute actually) …
Sememangnya bela haiwan peliharaan ni memang besar ganjarannya…especially kalau kucing,memang sangat besar ganjaran Allah bagi,insya-Allah…kalau kita sentiasa bagi makan minum dan tak menyeksa binatang ni,dengan izin Allah haiwan2 ni akan mendoakan kita,insya-Allah…jadi berbuat baiklah dekat haiwan2 ni especially kucing…tapi sekarang pasal arnab!!!

arnab2 ni dibeli kat kampung dekat dengan rumah,kalau beli kat kedai,lagi mahal... 

pilih2 mana yang berkenan!ambil saja!

"tuan,ambil lah saya,saya dah bosan duduk kat sini!"


 "tauke!kami angkat tiga ekor arnab ni!"

"ambik lah,luas sikit space aku...malas aku nak layan korang,baik aku dok sini diam2...wah sedap gak dok atas jaring ni"

mulanya dah ada seekor arnab lain kat rumah aku,rupa dia sebijik macam bugs bunny dalam cerita bugs bunny tu.mengikut kata adik aku ,yang tu memang aktif habis...memang pun!kalau lepas je kat padang depan rumah..fuhh penat nak kejar!




kan betul!sebijik bugs bunny!!!heh ada bau2 bacang ka?
"ok,mana nak pergi ni,,woah luasnya...rumput je penuh ni!"

"heh...ni berapa tahun tak potong rumput ni!"

"it's time to explore!!!!fuh ada apa kat sana tu?"

"wow,siap ada lorong lagi!hebad!!"
"jalan yang penuh onak duri!"
"alamak!!!i'm caught!!!"


memang penat aku tengok adik aku kejar arnab ni...so totalnya sekarang ada 4 ekor arnab kat rumah...ada orang kata banyak,ada orang kat "ok lah" tu.
yang lagi dua ekor tu adik beradik,seekor kakak,seekor lagi adik(jantan )
say cheese!!!
ok 1 2 3 pose!!!serupa tapi tak sama,yang kat atas kakak,yang bawah adik,biasalah ayah dia mamak,sebab tu ada tanda kat tengah kepala tu..hahaha

"hey,apa pegang2 ni!lepaskan saya!!!!"

mula-mula satu sangkar je ayah aku beli ,pastu rasa simpati menguasai diri bila tengok arnab2 ni macam sesak je.

"hey,awak ambil tempat saya!"
lepas tu beli lah dua sangkar asingkan arnab2 ni,haiwan pun macam kita jugak,tak suka dok berhimpit...kadang-kadang kami akan keluarkan arnab2 ni untuk tengok sikit pemandangan luar...hirup udara segar.
weren't they cute being together???
"hey kamu!ada benda menarik kat sana,meh la sini tengok"
"ape lagi ko ni...takpe dik,akak akan lindungi adik"

tapi yang sedihnya seekor lagi tu nama dia Yuri,tak sihat sekarang ni,asyik bersin je...so kami tak keluarkan dia selalu,takut berjangkit...kesian.Yuri tu dah kena suntik 2 hari lepas,sekarang ni macam dah ok sikit.
Yuri..fighting!

well ada la gak benda bermanfaat untuk adik aku buat cuti sekolah ni...hopefully tak hangat-hangat tahi ayam je...dan insya-Allah moga arnab2 ni bawak berkat kat rumah kami...amin








No comments:

Post a Comment